Пай с праскови

13.2.12




Продукти:

1 -компот от праскови
5с.л.-захар /за карамелизиране/
1/2-пак.масло/125гр/
орехови ядки
1ч.ч.-сок от компота

Кексова смес:

3бр.-яйца
1/2ч.ч.-захар
1/2ч.ч.-олио
1ч.л-бакпулвер
2/3ч.ч-брашно
ванилия


Карамелизира се захар и се разпределя по дъното на тавичка/28 см/.Върху нея се изсипва разтопеното предварително масло.Подреждат се плодовете от компота/изпъкналата част да е обърната нагоре/и между тях се слагат орехите.
Приготвя се кексова смес от изброените продукти.С нея се заливат плодовете.Внимателно се изсипва с помощта на лъжица   компота/1ч.ч/,между стената на тавата и кексовата смес.
Пече се на 180 гр.
След това сладкиша се оставя да поизстине.Леко се прокарва нож от страни да се освободи от стените на тавата.Обръща се върху поднос.








You Might Also Like

9 коментара

  1. Чудесен сладкиш с много изкушаващи снимки! С удоволствие бих си хапнала едно парченце от него! Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Това е моят най-любим сладкиш,Мира!
    Но откривам съществена разлика в начина на приготвяне,и тя е,че слагаш и 1 ч.ч. от компота преди печенето,това много ме озадачава.Правилно ли съм те разбрала,че слагаш течността преди,а не след печенето?
    Сега да не вземеш да си помислиш,че му търся косур,амииии,напротив,фантастичен е и понеже както казах е най-любимият у дома,разпитвам подробно.Аз сиропирам после,а при теб явно си става сочен от преди това.

    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Яна ,благодаря! Желая ти прекрасна вечер!

    Роси,слагам го преди печенето и като се изпече си става сочен.
    Така ми е по рецепта,която е от моята майка.

    ОтговорИзтриване
  4. Само не мога да си представя как да вмъкна течността отстрани до тестото?Или може би не заливаш с него плодовете до края и оставяш малко разстояние до ръба на тавата?
    Извини ме,че така разпитвам,но вече споделих,че го обожавам този десерт!
    Ще опитам непременно и твоята рецепта,благодаря!

    ОтговорИзтриване
  5. Роси, с лъжица сипваш от страни по ръба на съда .Не оставям място,течността сама си го намира .Ако искаш ще ти напиша оригиналната рецепта,защото тази съм й намалила количествата.
    Не се притеснявай ,че ме разпитваш.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ааа,не,съвсем си ми е добре рецептата,Мира!Разбрах те,ще опитам по твоя начин,много ме загложди какво ще се получи,или по-точно дали и при мен ще се получи така страхотен,като при теб!Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  6. Много изкусителен сладкиш, а гледам, че си има и обожатели. Аз не съм го правила, но май наистина трябва. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  7. И аз правих нещо подобни онзи ден, така ми беше домъчняло за вкуса на прасковите, че не му мислих много;)
    Много апетитно пайче, Мира!
    Хубава сряда ти желая!

    ОтговорИзтриване

Pages

Subscribe