Зелник

27.12.11



Продукти:

около500гр.-брашно
300мл.-вода
2с.л.-олио
щипка- сол
1/2пак-мая
80гр.-масло

1/2ч.ч.-олио за намазване


За плънката:

половин кисела зелка/нарязана на ситно/

Най-напред се задушава на ситно нарязано и изцедено зеле в малко олио, докато омекне .Оставя се да се охлади напълно.

 Замесва се тесто.Не се оставя да втасва,а се разделя са на 7 топчета .Всяко се разточва и намазва с олио.По средата се поставя от плънката и листа се се прегъва на половина.После се завива на руло и се поставя в подмазана тава в кръг.Така  с всички кори ,докато се напълни тавата.От горе се слагат парченца масло и се напръсква с вода.Пече се на 200 градуса около 40 мин.След като се извади пак се напръсква леко с вода и се завива с чиста кърпа.



Да ви е сладко!

You Might Also Like

6 коментара

  1. Мира,обра ми точките с този зелник!
    При все,че доста домашно точени вити баници съм разгледала,твоята е номер 1 !!
    Много ми харесва,браво!
    Аз на такива тънко точени кори още не съм се пробвала,но вече е време да видя какво ще се получи!
    Като чета рецептата няма никакво втасване,така ли?

    ОтговорИзтриване
  2. Роси ,благодаря за високата оценка!Пробвай не е толкова трудно да се точи.Тестото не се оставя да втасва ,направо се точи и веднага се изпича.
    Успех!

    ОтговорИзтриване
  3. Честита Коледа и Щастлива Нова година Мира! Желая ти много здраве, усмивки и късмет!
    рецептата за зелника много ми допадна, никога не съм яла и мисля да опитам :)

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря Мария!И аз за първи път правя зелник и много ми допадна.Опитай може да ти хареса и на теб.

    ОтговорИзтриване
  5. Това е майсторско изпълнение, Мира -
    този зелник изглежда страхотно, моите поздравления!
    Хубави и усмихнати празнични дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  6. И зелникът е много апетитен. Никога не съм приготвяла , но много ми хареса на вид, а предполагам ще е и вкусен:)

    ОтговорИзтриване

Pages

Subscribe