Сладки" Орехчета"

29.1.13




      Мил спонен от детството са тези вкусни сладки.Рецептата и формата за тях са от моята майка.


Продукти:
За тестото:
125гр.-краве масло
1-яйце
1/2ч.ч.-пудра захар
1/4ч.ч.-кис.мляко
3ч.ч.-брашно
1/4ч.л.-сода бикарбонат
1-ванилия
щипка-сол

За крема:
2ч.ч.-прясно мляко
2с.л.-брашно
3с.л.-кристална захар
1-ванилия
125гр.-масло
5с.л.-пудра захар
150гр.-смлени орехи
1ч.л.-коняк




Най-напред се приготвя тестото.
Разбиват се  яйцето с пудрата захар , мекото масло ,щипка сол и ванилията.
Добавя се киселото мляко , в което е погасена содата .
Придавя се брашното и се измесва меко нелепнещо тесто.
Правят се топчета с големината на лешник и се пекат на котлона в предварително загрята преса.




Кремът се прави като се загрява до завиране прясното мляко с кристалната захарта.
Към него се прибавя разтвореното предварително с малко мляко брашно.
Бърка се до сгъстяване.
Готовият крем се оставя да се охлади напълно.
През това време се разбива на пухкав крем размекнатото масло заедно със пудрата захар.
Ароматизира се с ванилия и коняк.
Към получения маслен крем се добавя охладения млечен крем,смлените орехи и трохите останали при оформянето на ореховите черупки.Разрърква се добре.
С получения крема се пълнят изпечените черупки и се слепват на орехчета.
Орехчетата трябва да престоят няколко часа преди консумация,за да поемат от крема.



You Might Also Like

33 коментара

  1. Съвършени са тези орехчета, при майка ми има една подобна форма, но не съм ги пробвала от много години, никой не се е сещал за тях, добре, че ги представи!

    ОтговорИзтриване
  2. И у моята майка някъде БИ трябвало да се е скрила една такава преса и като си спомня колко рядко ни правеше,колко вкусни бяха и как бързо свършваха....то верно са повече от мил спомен,а твоите снимки,Мира,направо разбиват сърца!
    Перфектни са ти станали!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесни са ,Мире ! Много красиви ! Никога не съм правила , нямах такава преса ,но знам колко са вкусни !
    Страхотни снимки ! Поздравления !
    Прегръдка и хубава вечер !

    ОтговорИзтриване
  4. И на мен ми навяват мили спомени от детството като гледам тия мънички бисерчета.Прекрасни са Мире.
    Хубава вечер ти желая Мире.

    ОтговорИзтриване
  5. Никога не сме имали такава преса, но когато ме черпеха си пълнех шепите и джобовете с тях, за "радост" на всички и най-вече на майка ми;))) Наистина мили спомени. ЧУдесни са, Мира!

    ОтговорИзтриване
  6. Имам формички за орехчета,но индивидуални..........,никога не съм ги ползвала и мисля,че удари техният час:))))))))))))))Чудни орехчета,Мире!

    ОтговорИзтриване
  7. Ох, от кога си търся такава форма....

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасни снимки, Мира! Много сполучливи орехчета, които ме върнаха в детството. Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. И у нашата къща нямахме такава преса-а тези твои орехчета са вълшебни,Мире.Доста врътня си е сигурно с тях,докато ги приготвиш.Ама после с удоволствие си ги хапваш...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Разкошни снимки и много сполучливи сладки Мира:)Зная колко са вкусни, някога и аз имах такава преса:)

    ОтговорИзтриване
  11. Това сигурно е вълшебно! Никога не съм пробвала, но звучи и изглежда прекрасно!

    ОтговорИзтриване
  12. Е , Мире,много назад ни връщаш, но с хубави спомени! :)
    Невероятно вкусни са! А снимките ти са прекрасни - просто да си протегна ръката и да си взема!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Здравей, Мира!
    Бихме искали да публикуваме рецептата ти в следващия брой на GoodFood в рубриката ни BG blogs. Ако си съгласна, ще те помоля да изпратиш снимки с висока резолюция на r.dimitrova@goodfood.bg
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей,lois!
      Приятно ме изненада с това предложение!
      С удоволствие изпратих снимките,дано са ви от полза.
      Поздрави!

      Изтриване
  14. Привет и от мен, Мира!
    Видях тези страхотни орехчета в "Гответе с мен" и ето ме тук веднага! :)
    Много мили спомени провокира у всички с тях, и аз не правя изключение! Безкрайно съблазнителни снимки! Поздравления! Благодаря за рецептата и насладата!
    Поздрави и хубаво утре!

    П.С. А би ли споделила от къде мога да се снабдя с такава преса? Никога не съм имала, нито съм виждала да се продава някъде, а много ми се иска да ги приготвя и у дома.

    ОтговорИзтриване
  15. Искам да ви благодаря,за интереса към орехчетата!
    По отношение на пресата мога да кажа ,че е купувана преди много години.
    До колкото ми е известно подобни преси продават в Шумен.
    Разликата е голяма и резултата не е същия за голямо съжаление.
    Казвам го от личен опит,защото я имам и съм я пробвала.
    Поздрави на всички!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А бихте ли казали ако знаете къде по-точно се продава в Шумен.В кой магазин.Ще съм ви много благодарна.

      Изтриване
    2. Здравей ,Снежи!Нямам информация за магазина в Шумен,който продава пресите.Засичам обаче във фейсбук страница ,която предлага преси:Бабините сладки орехчета.Тези преси са по-различни от моята.Дано съм била полезна.Поздрави!

      Изтриване
  16. Мира, орехчетата ти са повече от впечатляващи! Снимките ти са повече от красиви, а рецептата ти - страхотна! И аз отдавна искам да ги направя, но преса не намирам, купих си едни метални формички, но те са микс и за съжаление се пекат на две части, пък и само 4 черупки стават, останалото са пеперуди и т.н.:), но засега ще се наслаждавам на твоите, а както прочетох ще се насладя и след време в Good food. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Чудесни!!! Не съм яла от години. С удоволствие си дръпвам няколко.

    ОтговорИзтриване
  18. О, прекрасни!
    За Коледа приготвяхме от тях:)
    Неустоимо вкусни!

    ОтговорИзтриване
  19. Наистина мил спомен от детството! Просто ненаситни бяхме. Майка ми си мечтаеше да ги сервира на другия ден,но ние и няколко часа не чакахме.Тези дни при едно "разчистване" намерих и пресата.Ще ядем пак орехчета!Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре дошла ,Радка!Щом имаш преса,проблем няма. :)
      Поздрави!

      Изтриване
  20. Страхотни сладки и благодаря ,Мира за подробната рецепта,моля само да ми кажеш за пресата загрява се на котлона,но как разбирам,че е готова :)благодаря

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей,Таня!
      Пресата я оставяш на котлона около 3-4мин.Приготвяш малки топчета от тестото.Отваряш пресата и поставяш във всеки отвор по едно.Затваряш я и оставяш пак за около 2-3 мин.После проверяваш до каква степен са се изпекли и ако искат още пак затваряш и оставяш да се пекат.Периодично проверяваш .Трябва да се получи леко златист цвят.После ги вадиш като внимаваш да не се изгориш.Ако има излезнало тесто извън формичките намали размера на топчетата.Успех!

      Изтриване
  21. Прости ми отново за безпокойството мила Мира :) но последно въпросче трябва ли да мажа пресата с нещо олио или брашно,още утре ще си ги направя ,благодаря за всичко :) хубава вечер

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не се притеснявай,Таня.Радвам се,че си се спряла на моята рецепта.
      Пресата не се маже с нищо и не се ръси с брашно ,а директно се поставя тестото.
      Дано пресата ти е като моята.Защото оформя много добре ореховите черупки и им придава добра дълбочина.С други преси стават малко по плитки и с не толкова добър релеф.Но въпреки това вкусът им е чудесен.Ако има от страни на черупките излишно тесто просто с малко ножче изрежи излишното и го прибави към крема за пълнежа.Ще се справиш иска се малко търпение.
      Поздрави и ще се радвам да споделиш резултата! :)

      Изтриване
  22. Честита Коледа Мирка:)с твоя помощ успях да зарадвам всички с прекрасните охлювчета жалко че се хапнаха набързичко иначе и снимки щях да ти пратя,благодаря и весело посрещане на новата година бъди жива и здрава:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честита Коледа,Таня!
      Сигурна съм ,че си се справила с орехчетата.
      Факта ,че са изчезнали бързо е доказателство за това. :)
      Желая ти здраве,щастие и нестихващо вдъхновение!

      Изтриване
  23. Здравейте! Може да Ви се стори странен въпросът ми, но ще Ви го задам - Тази преса за орехчета дали може да се използва за направата на гофрети? Имам я от майка ми, и когато дъщерите ми бяха малки, много се забавляваха да правят сладки, но от години не съм я ползвала. Та сега подреждах шкафовете и я открих. Дали пък не би могла да влезе пак в употреба? :) Благодаря ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нямам идея дали става за гофрети.Трябва да се пробва. :)

      Изтриване
  24. Здравейте,аз имам преса но е с гъбки и др.фигурки които не се пълнят с крем.Кажете рецепта моля...

    ОтговорИзтриване
  25. Здравейте , аз намерих една стара преса у майка ми , формите са орехчета , жълъд , мида и гъбка . Направих тестото и ги опекох . Но не се разделят на две черупки . Стои цяла формата и като я разчупя вътре е пълна . Не стои празно място .
    Дали формата ми е различна или нещо с тестото не съм успяла ?

    ОтговорИзтриване

Pages

Subscribe