Сарми с бял сос в Крок-Пот

20.1.13





     Днес ви предлагам класически сарми,които приготвих в Крок-Пота за първи път.Станаха невероятно сочни ,ароматни и изключително вкусни!Уредът за бавно готвене стана любим помощник в моята кухня!


Продукти:
500гр.-кайма смес
1/2стрък -праз
1ч.ч.-ориз
3скил.-чесън
3с.л.-олио
2бр.-домати консерва
1ч.л.-червен пипер
кимион
черен пипер
ронена чубрица
кисело зеле
1/2ч.ч.-разсол/зелев сок/

За белия сос:

3с.л.-олио
1с.л.-брашно
сос от сармите
1 жълтък
1ч.ч-кис.мляко
1/2ч.ч-вода
сол на вкус



Нарязват се на ситно праза и няколко скилидки чесън.
Запържват се в малко олио ,докато омекнат.
Добавя се измития ориз.Пържи се няколко минути ,докато стане стъклен.
Поръсва се червения пипер и всичко се разбърква .
Веднага след това се прибавят смесените предварително с каймата домати.
Сместа се разбърква непрекъснато, докато каймата си промени цвета и водата се изпари.Овкусява се с подправките.
Предварително се приготвят листа от кисело зеле,почистени от твърдите части.
Във всяко се слага по лъжица от готовата смес и се навива на сарма.
Готовите сарми се редят в Крок- Пота плътно.
/Тези, които нямат да използват керамична тенджера./
Заливат се с половин чаша зелев сок/разсол/ и се сипва малко олио.
Уредът се включва на II степен за 3 часа.
По желание накрая може да се запекат на грил за 10 мин. ,във фурната.
Сервират се с бял сос и запържено масло с щипка червен пипер.







Сосът се приготвя като брашното се запържва в олиото.
Разрежда се с вода и соса останал при готвенето на  сармите.
Вари се на котлона, докато се сгасти.
След това се добавя разбития предварително жълтък в кисело мляко.
Връща се за минута две на котлона да клокне и се посолява на вкус.






Забележка:В рецептата няма сол ,защото зелевия сок е достатъчно солен.

You Might Also Like

14 коментара

  1. Миличка, чудесна идея! Наканила съм се и аз да пробвам сармички в крок пота и със сигурност ще е тези дни :) така ме провокираха твоите, че няма как :))) Хубав ден мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи ,чудни стават сама ще се убедиш!
      Благодаря!

      Изтриване
  2. Днес и аз съм на тема йисело зеле :)Ще спретна зеле с ориз :)Соса е страхотен.


    Хубава неделя!!

    ОтговорИзтриване
  3. Много апетитни Мире !
    Аз също съм на тема сърми че преди два дена правих и има още една чиния:)))
    Сосчето много ми хареса и ще си го направя да си изям сърмичките:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Здравче!Току що видях твоите вълшебни сармички!

      Изтриване
  4. Много обичам сарми , много :) и така както си ги поднесла със сосче ...разкошни изглеждат ,Мире !

    ОтговорИзтриване
  5. Много обичам сарми с такъв сос!
    Предполагам че приготвени в крок пота са още по-вкусни!
    Мире, разкошно изглеждат!
    Сърдечни поздрави и успешна вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесна работа ти върши този крок пот! Успешна седмица, Мира!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина много съм доволна от уреда за бавно готвене,Веси!
      Всичко приготвено в него става много вкусно!
      Поздрави!

      Изтриване
  7. Уникални и много съблазнителни!Като по учебник са,Мира!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Роси!Учебникът е написан от майка ми! :)
      Прегръдка и от мен! :)

      Изтриване

Pages

Subscribe