Козунак с кисело мляко

5.4.12



  Наскоро Роси от Кулинарен Еликсир показа  козунак с кисело мляко.Реших да пробвам нейния вариант ,за да видя дали ще остане и на следващия ден мек и пухкав.Естествено довнесох някои промени в рецептата,напълно в мой стил.Доволна съм от резултата и вкуса.

Ето моя вариант.

Продукти:

Закваска:

1/2пак.-свежа мая
1с.л.-захар
1с.л.-брашно
1/3ч.ч.-топла вода

Разтворих маята във топла вода и прибавих захарта и брашното.Оставих на топло да шупне.

За тестото:

2яйца + 1 белтък
200гр.-кисело мляко+1/2ч.л.-сода за хляб
100гр.-захар
1с.л.-течен подсладител Суитли/за термична обработка/
150гр.-мазнина/смес от мас и олио/
около 700гр.-брашно
1тена -ванилия
коняк
лимонови кори/от 2 лимона/
портокалови кори

За пълнеж и поръсване:

локум,смокини,червени боровинки-нарязани
бадеми и кафява захар за поръсване

Приготвяне:

Всички продукти трябва да са затоплени.

Разбиват се яйцата и  се прибавя захарта,разтворена с малко вода .
След това киселото мляко със содата,  ванилията ,корите от лимон , портокал и коняка/2-3с.л./.
Получената смес се добавя към шупналата мая .
Слага се в казанчето на хлебопекарната.
Добавя се половината от брашното и се пуска машината да меси.
Постепенно се сипва още от брашното ,докато тестото започне да се отделя от страните на казанчето.
На части се прибавя мазнината ,докато се усвои.
При нужда се слага още брашно до получаването на еластично, средно твърдо тесто.
Ползвах програма за тесто.

Оформяне:

Втасалото тесто разделих на 2части.
Всяка от тях на 3части.
Раздърпах по дължина във формата на правоъгълник и поръсих с нарязаните плодове и локум.
Затворих пълнежа и оформих фитили,които усуках.
Сплетох 2 козунака с по три фитила.
Поставих ги в две правоъгълни форми за кекс,подмазани предварително.
Намазах с разбития жълтък и олио.
Сложих ги в затоплена фурна на 50 гр.да втасат / за около 15 мин/.
След това намазах отново с жълтъка ,поръсих със захар и сложих бадеми.
Пекох на 180гр за 10 мин.на долен реотан с вентилатор/сложих и съд с вода при печенето/.
След това намалих температурата на 160гр.




Станаха чудесни ,ароматни козунаци . Най- важното бяха  меки  и на следващия ден.


You Might Also Like

15 коментара

  1. Много хубав е станал козунака,явно те е обхванало великденското настроение.Аз още не съм започнала с великденските експерименти,ама то и време не остана,май наистина трябва да се захващам.Козунаци пробни няма да правя,че няма кой да ги яде,но на курабийките им е време,а пък нещо муза нямам.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Не издържах на красотите по блоговете ,Ели!Пък и ми трябва козунак ,който да е мек и на следващия ден.
    Хубав ден и на теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Мире,ама много добре е станал този козунак-браво!Аз тези почивни дни мисля да се пробвам за тези нови рецепти.Време за великденска атмосфера...
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай Живе ,да видим с какво ще ни изненадаш!

      Изтриване
  4. И аз тази година си направих проба с киселото мляко и съм много доволна от резултата.
    Мекички са си и на другия ден ,няма спор.
    Мира,твоят е разкошен!И снимките са станали чудесни!
    Хубав и спорен ден мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,gogolina за добрите думи!
      Поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
  5. Мире, и на мен ми е трудно вече да удържам под напора на козуначената инвазия в блоговете :) Все не ми остава време да направя, но пък искрено се радвам на сполучливите попадения на другите! Прекрасен е станал, а щом е мек и на следващия ден, значи е моята рецепта :) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи,запрятай ръкави,сигурна съм ,че ще отделиш време!
      Поздрави!

      Изтриване
  6. ооо страхотен е станал Мира,и аз съм му хвърлила око,но още не съм почнала репетициите :)))
    взимам си парченце
    прегръдки и хубав следобед

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Мария!Очаквам твоя вариант за козунак!
      Поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
  7. Мире с Роси ме побъркахте с тези козунаци и аз ще правя само да се поосвободя от ангажименти.
    Хареса ми че си заместила с подсладител и много малко захар ,тъкмо за мен че захар не трябва да ям.
    Благодаря за хубавата рецепта.
    Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зиче ,хайде за колко ще замесиш козунак.А като знам каква си майсторка, със сигурност ще ни изненадаш и с някоя красива плитка.
      Приятна вечер!

      Изтриване
  8. Мира,много ми е драго,че съм ти подействала подсрекаващо и си доволна!
    Добре,че Ели Ганова пък ме подскокороса мен,макар че и без това вече беше ред да направя един козунак само с кисело да си начеша крастата.
    Отлично изглежда твоят,отлично!
    Сърдечни поздрави и хубава вечер,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, миналата година правих подобен на твоя ,но не пазя рецептата.Сега ми помогна с твоята публикация,благодаря!Благодаря и на Ели Ганова!
      Поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
  9. Чудесен е станал!
    Днес правих по рецептата на Роси, но мазнината ми дойде малко
    и добавих още!
    Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване

Pages

Subscribe