Пъстри спирали

2.11.12





Продукти:


2бр.-яйца/жълтък за намазване/
300мл.-прясно мляко
1/2пак.-жива мая
1с.л.-захар
1ч.л.-сол
2с.л.-олио
около 700гр-брашно

За поръската:

1вр.-пресен лук
 шепа спанак
1-морков настърган
50гр.-масло/стопено/
2скил.-чесън
сусам








В леко затопленото мляко се разтваря маята със захарта и лъжица брашно.
Оставя се за 15 минути на топло.
Замесва се средно твърдо тесто с маята,яйцата/един жълтък се отделя за намазване/,олиото ,солта и брашното.
Втасва във фурната на 50гр, покрито.
После се дели на 10 еднакви топчета.








Всяко се разточва на кръг с диаметър около 20см.
Намазва се с разтопено масло, в което е добавен пресован чесън.
Поръсва се със ситно нарязан лук,спанак и настърган морков.
После се покрива със следващата разточена кора.
Маже се и се поръсва отново .Последната не се намазва.
Всички кори се точат на правоъгълник с дебелина около 4мм.
Режат се ленти около2см и всяка се усуква.
Получените спирали се редят в тава с хартия.







Оставят се да втасват /50гр във фурната за 15мин./
Намазват се с разбит жълтък с малко олио и се поръсват със сусам.
Пекат се на 200гр. до златисто.









You Might Also Like

22 коментара

  1. Миреее , ама много са хубави и вкусни ! Изглеждат чудесно ,само за снимка :)) !
    Хубава вечер ,мила ! С прегръдка !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Ваня!След твоите сладки бриоши от мен солен вариант.:)
      Поздрави , с пожелание за приятен уикенд!

      Изтриване
    2. Точно това си помислих и аз,Мира,като видях снощи бриошите на Ванюша.
      Страхотни са и твоите спирали,сега отивам и тях да си ги сложа в листата,великолепна идея,изпълнение и представяне!
      С морков и спанак много яко и цветно се е получило,а нямам съмнение и страшно вкусно.
      Това оформление е страхотно-кеф ти прави,кеф ти навъртяни.Браво и благодаря за рецептите и на теб, и на Ванчето!
      Пожелавам много приятни почивни дни! :))

      Изтриване
    3. Благодаря,Роси!:)
      Опеделено станаха много вкусни!

      Изтриване
  2. Много оригинално, абсолютно са ми фаворит! Поздрави, Мира:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Цвети!
      Желая ти приятните изненади да не свършват!:)

      Изтриване
  3. Е,чудни са! Шаренки, гиздави и вкусни! Благодаря ти за постъпковите снимки! Хубава вечер и приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се,че са ти допаднали шарените спирали!
      Приятни почивни дни,Кате!

      Изтриване
  4. Изглеждат чудесно!
    И аз благодаря за постъпковите снимки, колкото и да обяснява човек, друго си е да го види.
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Гоголинка!
      Радвам се ,че съм била полезна!
      Хубави почивни дни!

      Изтриване
  5. Оригинална идея! Много пъстри и вкусни спирали си спретнала! И чудесни снимки!
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поздрави ,Тилия!
      Чудесни са предложенията ти за галет,току що им се насладих!
      Хубави почивни дни!

      Изтриване
  6. Чудесни са!
    Цветни, красиви и хрупкави!
    Поздрави и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за хубавите думи,Дани!
      Прекрасен слънчев уикенд!

      Изтриване
  7. Почитател съм на тестените изделия:) Определено ме грабна с тази рецепта. Правила съм подобни пурички с рукола и прошуто. Тези определено ще се пробват:) Отиват в папка любими.



    Хубав съботен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре дошла ,Марина!
      Радвам се,че съм те заинтригувала!
      Приятна вечер!

      Изтриване
  8. Мире,благодаря за идеята-много ми допаднаха тези спиралки-прекрасни са!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се ,че съм била полезна!
      Благодаря,Живе!

      Изтриване
  9. Мире, питката ми стана страхотна, сега ме палиш и за тези цветни спиралки!
    Много са красиви и звучат много вкусно!
    Поздрави и пожелания за хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей,Кате много ме зарадва ,че си направила питката!
      Благодаря за доверието!
      Хубава неделя! :)

      Изтриване
  10. Здравей, Мира
    Бихме искали да публикуваме рецептата ти в рубриката BG Blogs в следващия брой на GoodFood. Ако си съгласна, ще те помоля да изпратиш снимките си на r.dimitrova@goodfood.bg
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Чудесни спиралки, толкова примамливо ми намигат от екрана. Благодаря за рецептата, записвам си за проба :).

    ОтговорИзтриване

Pages

Subscribe