Мекици

30.11.11

        Тук копирам рецептата за универсалното тесто от ,което направих мекици.Препоръчвам ги ,защото стават много вкусни ,направо се топят.:))





Продукти:

1ч.ч.- пр.мляко
1ч.ч.-вода
1ч.ч.-кис.мляко
1-яйце
1с.л.-захар
1ч.л.-сол
2с.л.-олио
1ч.л.-сода бикарбонат
1куб.мая
брашно- около килограм

Всички продукти са леко затоплени.
Маята се разтваря в прясно мляко със захарта.
Прави се кладенче в брашното и се изсипва разтворената мая .
Добавят се водата ,солта ,олиото ,киселото мляко като в него е погасена содата,и накрая се чуква яйцето.Замесва се тесто средно твърдо.
Оставя се да втасва около 40 мин.до удвояване на обема.

/Тъй като количеството е голямо може половината да се остави в подмазан с олио плик в хладилника.От това количество могат да се направят кифлички,мекици и една пица./


Оформят се топчета ,които се разпъват в кръг и се пържат в сгорещена мазнина.





You Might Also Like

5 коментара

  1. Не бих отказала една дузина от тези пухкави, златисти мекички :) Много изкушаващи снимки! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Олеле, жестоко, ще ги направя обезателно.
    Нещо съм на вълна ретро кухня.:)
    Поздрави.

    ОтговорИзтриване
  3. Ухаааа
    Какви са пухени:-)
    Така ми се доядоха:-)
    Ама ме мързи да пържа честно казано, затова тук ще си взема една-две;-)

    ОтговорИзтриване
  4. Днес спретнах едни мекички по твоята рецепта :) Много хубави станаха! Благодаря!
    П.П. Не знам защо, но тестото ми пое почти двойно количество брашно или може би количеството ми мая е било в повече - сложих кубче от 42 гр...

    ОтговорИзтриване
  5. Габи ,радвам се ,че си пробвала мекичките.За брашното е нормално да ти поеме повече. Грешката е моя ,ще се поправя веднага.Ползвам насипно брашно и не съм преценила колко точно съм сложила. Маята която ползвах е 42 гр.
    Пробвай тестото за пица става страхотна!

    ОтговорИзтриване

Pages

Subscribe